יום שבת, 11 ביוני 2011

רומא

לפני שלושה שבועות חזרתי מביקור קצרצר מרומא.
רומא, היא סיפור מתמשך בחיי, ואני תמיד אוהבת לשוב אליה. הקסם שלה שובה וממכר, והיא תמיד עושה לי את זה מחדש.
אני לא חושבת שרומא היא בירת עיצוב, לא, היא לא מהמובילות בתחום זה. היא קלאסית, רומנטית, ואף מעט מיושנת. אבל גל הוינטאג' התוקף את העולם, ובכללותו את ארצנו הקטנטונת, עושה לה טוב.
הסתובבתי הרבה, ליקטתי מעט, והנה מה שיצא.




האופנה בחנויות via del corso, רחוב הקניות המפורסם והמתויר, צבעונית צבעונית צבעונית.
הדפסי פרחים, פסים, נקודות, ודמויות, מככבים זה לצד זה בלי להתבייש להתערבב על אותו בגד.
לי האמת זה עשה קצת סחרחורת, אבל בשילוב הנכון, ועל בסיס רגוע יותר, זה יכול לעשות טוויסט נחמד.




הסנדלים השנה, הם שילוב, של חצי נעל\ מגף בחלק האחורי, ובחלק הקדמי סנדל. התחלנו לראות זאת גם כאן, רק שהאיטלקים לקחו את זה קדימה. ראיתי גם איטלקיות רבות מתהדרות במגפיים מחוררות כמובן עם מכנס או חצאית קצרצרה. לקיץ הישראלי הייתי ממליצה ללכת על הצד הרגוע יותר של העניין, בדמות סנדלי רצועות בגובה קרסול. אני מרוצה מהרכישה האישית שלי, סנדלי רצועות דקיקות, שטוחות, נמוכות, אפורות בשילוב עור דמוי נחש,  וחשוב מאוד 100% עור.








http://www.tomford.com/
 במחלקת האקססוריז אין לי ספק שהרכישה המוצלחת ביותר ושעליה אני לא מוותרת בהגיעי לכאן היא משקפי שמש. לא רוצה להשמע שמא יומרנית אבל למי שמצליח לקנות משקפיים פעם בשנתיים שלוש, ולא מאבדם קודם לכן,
זו רכישה שווה ביותר. אני מדברת על משקפיים של מותגים כמו,prada, armani, versace,vouge, max mara ושות'. העדשה איכותית,המראה אופנתי לשנים הקרובות והמחיר, במקרה הזה חצי ולעיתים אף יותר, מהמחיר בארץ. אהבתי במיוחד את הקולקציה של Tom Ford. אם כי המחיר שלהם היה מהיקרים יותר והם נאלצו להשאר בחנות לטובת זוג של vouge,שעדיין מפתיעות אותי כל יום ברמת העדשה שלהן.








לחובבי הוינטאג' והיד 2 אני רוצה לספר על רחוב קטן שגיליתי במפתיע, הוא מתחיל בpiazza del fico, לא רחוק מ piazza navona המדהימה. ביקרתי ב3 חנויות פיצפונות של יד 2 עם פריטים מטורפים, מיוחדים ומה לעשות, לא זולים.
חוץ מבגדים נושנים עם ריח של פעם, אפשר למצוא שם כפפות, נעליים ותיקים מתקופות שחנויות כאן לא מכירות.
בהמשך ישנה חנות ריהוט ודקורציה שהשאירה עלי את חותמה. הסגנון והמבחר  מהמאה האחרונה. הלוואי שיכולתי לקנות שם הכ-ל.
 באותו רחוב ישנן גם כמה חנויות מעצבים שהמעניינת שבהם היא של אופנה ואקססוריז בסגנון ממחוזר. נמצאת ממש ב piazza del fico. אהבתי את השמלות החצי ממוחזרות, וסביר שלולא הריוני, היתה אחת מהם עכשיו שלי.


ולסיום, הרומן שיש לי כבר שנים רבות עם "שווקים פישפשיים". כל יום ראשון, כמו בהרבה ערים ארופאיות, לובשים רחובות רבים באזור Trastevere פנים  חדשות. בצידו השמאלי של הרובע הישן, למי שמגיע מכיוון הנהר, יש שוק יום א' ענק בשם Porta porteze על שם השער העתיק שנמצא בו. 
במשך השנים שחייתי כאן, אף פעם לא ראיתי את כולו. השוק פתוח עד שעות הצהריים ולכן אני הייתי מתמקדת בחלק בו מוכרים עתיקות. חפצים מהמאה ה17- 19, לצד בגדים רומנטים, כובעים ואקססוריז נוספים. בסטודיו שלי יש אוסף של פריטים שאני אוספת בארץ ובעולם, והפעם הוא התכבד בכובע מהמאה הקודמת קודמת, ובשתי שמלות לבנות. בכל מקרה גם אם לא תרכשו דבר, אני בטוחה שתרכשו חוויה מעניינת.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה